thumb

وقتی به یک هم صحبت نیاز دارید چه کار می کنید؟

اگر تا به حال برای شما هم پیش آمده که حس کنی به کسی نیاز دارید تا با او صحبت کنید، با ما همراه باشید. ممکن است احساس کنید شروع برای پیدا کردن یک هم صحبت چالش های دارد، نگران نباشید راه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم. اگر به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید، دوستان و خانواده یک گزینه هستند. انجمن های آنلاین، گروه های حمایتی، درمانگران، باشگاه ها، خطوط مستقیم و سازمان های مذهبی نیز می توانند مفید باشند.
استیسی نیل، روانپزشک توضیح می دهد: "گفتگوی آزاد با دیگران برای سلامت روان بسیار ارزشمند است. این حمایت عاطفی، دیدگاه های متنوع، اعتبارسنجی و استراتژی های مقابله ای را فراهم می کند و به شکستن موانع مرتبط با سلامت روان کمک می کند."
نیل خاطرنشان می کند، در حالی که داشتن کسی برای صحبت به جهت رفاه حیاتی است، تنهایی و انزوا در ایالات متحده به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. چنین انزوا می تواند عواقب مخربی بر سلامت روان و جسم داشته باشد.
طبق گزارش جراح عمومی ایالات متحده، ارتباطات اجتماعی ضعیف خطر بیماری قلبی را تا 29 درصد، سکته مغزی را تا 32 درصد و زوال عقل را در افراد مسن 50 درصد افزایش می دهد.
اگر احساس می کنید به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بیشتر و دریافت حمایت مورد نیاز خود بردارید. این مقاله نگاهی دقیق‌تر به فواید صحبت کردن با دیگران و چگونگی پیدا کردن افرادی برای صحبت در زمانی که احساس تنهایی یا گوشه‌گیری می‌کنید، دارد.
دلایلی که ممکن است نیاز به صحبت با کسی داشته باشید؟
همه گاهی اوقات احساس تنهایی می کنند، اما اگر دایره دوستان شما محدود باشد یا اگر احساس می کنید دوستان و خانواده شما متوجه این موضوع نمی شوند، به ویژه می تواند چالش برانگیز باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است فکر کنید: "من به کسی نیاز دارم که با او صحبت کنم." برخی از این موارد عبارتند از:
احساس استرس یا گیجی می کنید و نمی‌دانید که چگونه با آن کنار بیایید.
در حال گذراندن یک تغییر زندگی چالش برانگیز مانند نقل مکان، طلاق یا شغل جدید هستید.
شب ها برای خوابیدن مشکل دارید زیرا نمی توانید افکارتان را آرام کنید.
در یک رابطه مشکل دار هستید و نمی دانید چگونه آن را مدیریت کنید.
احساس بی انگیزگی می کنید و در تلاش برای لذت بردن از چیزهایی هستید که قبلاً از آنها لذت می بردید.

 

مهم نیست که در حال حاضر چه چیزی را تجربه می کنید، ارتباط و برقراری ارتباط با دیگران کلید زندگی خوب است، به خصوص اگر با بیماری، افسردگی، اعتیاد، از دست دادن یک عزیز یا حتی تنهایی دست و پنجه نرم می کنید. به همین دلیل، مهم است که بدانید در زمان نیاز به صحبت چه کاری باید انجام دهید و به کجا نگاه کنید.
چه از طریق دوستان، گروه‌های حمایتی یا درمانگران، من از صمیم قلب گفتگوهای باز را برای ارتقای رفاه روانی تشویق و حمایت می‌کنم.
استیسی نیل، دکتر، روانپزشک
تلاش برای دفن احساسات، دندان قروچه کردن و انجام آن به تنهایی به ندرت موثر است. عواطف و احساسات شما وجود دارند، چه در مورد آنها صحبت کنید یا نه. احساسات دشوار فقط به این دلیل که آنها را نادیده می گیرید از بین نمی روند.
اما اگر سعی کنید با شخص دیگری صحبت کنید، ممکن است بتوانید مقداری از تنش منفی که تجربه می کنید را رها کنید و احساس بهتری داشته باشید.
فواید صحبت کردن با دیگران
یافتن فردی برای صحبت نه تنها باعث ایجاد ارتباط، راحتی و تفاهم می شود، بلکه فرصت هایی برای صحبت در مورد تجربیات مشترک و همچنین جلوگیری از احساس تنهایی و انزوا فراهم می کند.
ارتباط کاهش استرس و دوستی
در نتیجه، صحبت با فرد دیگری استرس را از بین می برد و به ایجاد دوستی ها و ارتباطات کمک می کند.
صحبت کردن با افراد دیگر به تصمیم گیری کمک می کند و راهی برای پردازش افکار و احساسات شما فراهم می کند. صحبت کردن همچنین شما را در معرض دیدگاه ها و ایده های جدید قرار می دهد و به حل مشکل کمک می کند. در واقع، یک سری مزایای روانشناختی قدرتمند برای صحبت کردن وجود دارد.
بر اساس تحقیقات، صحبت کردن می تواند پاسخ آمیگدال مغز شما را کاهش دهد، زمانی که شما احساسات شدیدی مانند ترس، اضطراب یا پرخاشگری را احساس می کنید، پاسخ "جنگ یا گریز" را آغاز می کند.
در نتیجه، وقتی تحت استرس قرار می‌گیرید یا تحت فشار قرار می‌گیرید، این بخش از مغز، کنترل را به دست می‌گیرد و حتی می‌تواند فرآیندهای فکری منطقی‌تر شما را زیر پا بگذارد.
برچسب زدن به احساسات از شدت آنها می کاهد.
اما محققان خاطرنشان کردند که با استفاده از "برچسب گذاری تاثیر" یا صحبت از طریق تجربیات خود و پردازش آنچه اتفاق افتاده است، می توانید پاسخ آمیگدال را نادیده بگیرید و با احساسات خود به روشی موثرتر کنار بیایید.
همه ما به شانه ای نیاز داریم که در زمان های چالش برانگیز به آن تکیه کنیم. داشتن یک فرد مورد اعتماد برای اعتماد کردن، حمایت عاطفی بسیار مورد نیاز، را فراهم می کند. ابراز احساسات، ترس ها و نگرانی ها به کسی که واقعا گوش می دهد و اهمیت می دهد، می تواند استرس و تنهایی را کاهش دهد و بهبود بخشد.
بینش و رشد بیشتر
نیل همچنین توضیح می دهد که صحبت با شخص دیگری نیز راهی عالی برای به دست آوردن بینش و شنیدن دیدگاه های دیگری است که می تواند به ارتقای یادگیری و رشد کمک کند. وقتی افراد تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، می توانند از دیگرانی که شاید در موقعیت مشابهی بوده اند، مشاوره بگیرند.
چنین پیشنهاداتی می تواند ارزشمند باشد و به افراد در گذر از موقعیت های دشوار کمک کند. نیل پیشنهاد می‌کند: این گفتگوها می‌تواند گزینه‌هایی را که ممکن است در نظر نگرفته‌اند روشن کند و رشد و انعطاف‌پذیری را تقویت کند.
او همچنین پیشنهاد می کند که این مکالمات و ارتباطات می تواند مهارت های مقابله ای را تقویت کند که به افراد کمک می کند در مواجهه با مشکلات آینده انعطاف پذیرتر شوند. دوستان و سایر افراد حامی می توانند در این زمینه کمک کنند، همانطور که کار با یک متخصص بهداشت روان می تواند کمک کند. صحبت کردن در مورد چالش های خاص خود با درمانگر به شما این امکان را می دهد که بازخورد دریافت کنید، راه حل های از نوع طوفان فکری داشته باشید و احساس اطمینان بیشتری در پاسخ های خود داشته باشید.
دوستی ها ممکن است طول عمر را بیشتر کنند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که داشتن روابط اجتماعی قوی، یا افرادی که می توانید با آنها صحبت کنید، با زندگی طولانی تر مرتبط است. در مقابل، انزوای اجتماعی و تنهایی با افسردگی، پیامدهای سلامت ضعیف تر و خطر مرگ زودرس مرتبط است.
علاوه بر این، داشتن انواع روابط اجتماعی ممکن است به کاهش استرس و همچنین خطرات مربوط به قلب کمک کند. بنابراین، یافتن افرادی که بتوانید چیزهایی را با آنها به اشتراک بگذارید، مهم است.
با این حال، بسیاری از اوقات افراد تمایلی به تماس با دیگران برای صحبت با وجود مزایای فراوان ندارند. یا اجازه می دهند ترس و شرم آنها را ساکت نگه دارد یا نمی دانند چگونه کمک بگیرند.
گاهی اوقات، آنها اجازه می دهند که تعهدات کاری یا خانوادگی مانع هر گونه ارتباط واقعی با دیگران شود. و خیلی زود احساس تنهایی و انزوا می کنند و کسی را ندارند که با او صحبت کنند.
داشتن کسی که با او صحبت کنید فواید مهمی برای سلامت جسمی و روانی دارد، اما گاهی اوقات موانعی وجود دارد که پیدا کردن فرد مورد اعتماد را سخت‌تر می‌کند.
چگونه کسی را برای گفتگو پیدا کنیم؟
متأسفانه، برخی افراد احساس می کنند که افراد کمی برای صحبت کردن با آنها دارند. افرادی که دور از خانواده زندگی می کنند، مجرد هستند یا دوست صمیمی ندارند ممکن است این احساس را داشته باشند.
به طور فزاینده ای می بینیم که مردم گزارش می‌دهند دوستان کمی دارند. یک گزارش نشان داد که 27 درصد از بزرگسالان هزاره گزارش می دهند که هیچ دوست صمیمی ندارند.
حتی اگر احساس می‌کنید که دوستی‌های نزدیک محدودی دارید، واقعیت این است که احتمالاً افراد بیشتری در زندگی شما وجود دارند که از آنچه شما فکر می‌کنید گوش دوستانه و حمایت‌کننده دارند. در واقع، اگر می‌دانید کجا را جستجو کنید، ممکن است راحت‌تر کسی را پیدا کنید که با او صحبت کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید فردی را برای گفتگو پیدا کنید.
فهرستی از ارتباطات اجتماعی تهیه کنید.
وقتی شروع به فکر کردن در مورد اینکه چه کسانی هستند که بتوانید با آنها صحبت کنید، با تهیه لیستی از ارتباطات اجتماعی خود شروع کنید. افرادی را که از موقعیت‌های مختلف می‌شناسید، مانند اعضای خانواده، دوستان، دوستان فیس‌بوک و حتی همکاران بگنجانید.
سپس، سعی کنید تعیین کنید چه کسی در لیست شما نه تنها از نظر احساسی باهوش است، بلکه از نظر عاطفی نیز ماهر است. به طور معمول، افراد دارای این مهارت‌ها به دلیل همدلی، راحت‌تر صحبت می‌کنند. هنگامی که لیستی از احتمالات را تهیه کردید، با آنها تماس بگیرید و آنها را به قهوه یا پیاده روی دعوت کنید.
مهم است که توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید با روابط جدیدتر آن را آهسته پیش ببرید. ممکن است نتوانید درست از آغاز یک دوستی جدید در مورد عمیق ترین احساسات خود صحبت کنید. با گذشت زمان و به مرور، می توانید به یکدیگر اعتماد کنید و شروع به، به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد زندگی خود کنید.
اگر در یک بحران هستید و نیاز دارید فوراً با کسی صحبت کنید، ایجاد لیستی از ارتباطات اجتماعی، ایده آل نیست، اما بخش مهمی از ایجاد یک سیستم دوستی و حمایتی است.
به یک تالار گفتگو یا چت آنلاین بپیوندید.
در مواقعی که احساس می‌کنید باید فوراً با کسی صحبت کنید، ممکن است بخواهید در یک انجمن آنلاین یا چت با گروهی متناسب با نیازهای شما هم صحبت شوید.
جدای از ارائه افرادی که درک می کنند با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید، شما همچنین می توانید جزئیات را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارید.
گاهی اوقات مردم واقعاً از در دسترس بودن و فوری بودن یک انجمن آنلاین یا چت خدا را شکر می کنند. به علاوه، برقراری ارتباط آنلاین می‌تواند به از بین بردن هر گونه دلهره کمک کند و به افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی کمک کند تا آرامش پیدا کنند و راحت احساسات خود را به اشتراک بگذارند.
در یک گروه دوستانه و حمایت‌گر شرکت کنید.
یکی از راه های ایجاد سیستم دوستی، پیوستن به یک گروه دوستانه حمایتگر است. چه یک گروه آنلاین باشد چه گروهی که حضوری ملاقات می‌کنند، هر دو گزینه شبکه‌ای از افراد را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانند با آنچه شما تجربه می‌کنید ارتباط برقرار کنند.
نیل توصیه می‌کند با گروه‌های حمایتی محلی و سازمان‌های اجتماعی که بر نگرانی‌های خاص سلامت روان متمرکز هستند، تماس بگیرید. این گروه‌ها اغلب جلسات هفتگی منظمی را میزبانی می‌کنند که در آن می‌توانید با افرادی که مسائل مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.
ارزش این را دارد که با این سازمان ها تماس بگیرید و در مورد خدماتی که ارائه می دهند، برنامه جلسات آنها و نحوه مشارکت شان بپرسید. برداشتن اولین قدم برای ارتباط با آنها می تواند دنیای کاملا جدیدی از حمایت و همراهی را باز کند.
در آنجا، شما قادر خواهید بود حمایت و درک مورد نیاز خود را به دست آورید و همچنین در موقعیت های مشابه به دیگران نیز کمک کنید.
تحقیقات نشان داده است که گروه های حمایتی می توانند به کاهش احساس اضطراب و افسردگی و همچنین بهبود رفاه کلی کمک کنند.
با یک مشاور و درمانگر ارتباط بگیرید.
چه نیاز به بحث در مورد یک موضوع سلامت روان داشته باشید، چه بخواهید برای مدیریت استرس خود کاری کنید، یا فقط نیاز به یافتن راه هایی برای سلامت روانی بیشتری داشته باشید، یک مشاور خوب می تواند به شما کمک کند تا احساسات و عواطف خود را درک کنید.
مشاوران می توانند به شما کمک کنند تا مکانیسم های مقابله ای سالم تری ایجاد کنید و حتی ممکن است بتوانند در مورد نحوه ایجاد یک شبکه دوستی و پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.
درمان آنلاین یا اپلیکیشن های درمانی را امتحان کنید.

همچنین ممکن است بخواهید ارائه دهندگان درمان آنلاین را نیز بررسی کنید. علاوه بر اینکه برای برنامه های شلوغ مساعدتر است. این گزینه ها گاهی مقرون به صرفه تر هستند.
نیل همچنین پیشنهاد می کند گزینه های مشاوره آنلاین یا برنامه های درمانی را امتحان کنید. چنین پلتفرم هایی راهی راحت و در دسترس برای دریافت کمک حرفه ای ارائه می دهند. او کار با برنامه‌ها و پلتفرم‌های معتبر را توصیه می‌کند که می‌توانند شما را با یک متخصص دارای مجوز که در زمینه‌ای متناسب با نیازهای شما متخصص است، مرتبط کنند.
ابزارهای دیجیتالی خودمراقبتی که ممکن است مفید باشند عبارتند از  مشاورین منوباز و اسنپ.
اکنون کمک بگیرید.
ما بررسی‌های بی‌طرفانه بهترین برنامه‌های درمانی آنلاین از جمله گفتگوی آزاد منوباز، غر شنو و صحبت با مشاور را برای شما آماده کردیم.  گزینه ای که برای شما بهترین است را انتخاب کنید.
در یک گروه شرکت کنید.
یک راه عالی برای ایجاد ارتباط و ملاقات با افراد جدید، پیوستن به یک گروه است. هنگامی که به آنجا می‌روید، با افرادی با علایق و خواسته‌های مشابه آشنا می‌شوید و ممکن است با فردی آشنا شوید که بتوانید با او دوستی پایدار بسازید.
به علاوه، شرکت در جلسات و رویدادهای منظم با گروه، فرصتی برای معاشرت و گفتگوی معمولی را فراهم می کند.
تماس تلفنی برقرار کنید.
اگر در بحران هستید، مهم است که فورا کمک بگیرید. به همین دلیل، هرگز در تماس با خط تلفن تردید نکنید. صرف نظر از نیاز شما، خطوط بحران با حامیان آموزش دیده برای کمک به شما وجود دارد.
حتی اگر نمی توانید شخصی را پیدا کنید که مستقیماً با او صحبت کنید، خطوط کمکی همچنان می توانند پشتیبانی ارزشمندی را ارائه دهند و به شما کمک کنند تا گزینه های اضافی برای کمک را کشف کنید.
بسیاری از اوقات، آنها تا زمانی که شما نیاز دارید به شما گوش می دهند و با شما چت می کنند. فرقی نمی‌کند برای اعتیاد به مواد مخدر، خشونت خانگی، اختلال خوردن یا حتی افکار خودکشی کمک بخواهید، تقریباً در هر زمانی از روز افرادی در دسترس هستند که می‌توانند صحبت کنند.
از یک عبادتگاه دیدن کنید.

مکان های مقدس و مساجد مکان بسیار خوبی برای پیدا کردن فردی برای گفتگو هستند. غالباً رهبران مذهبی از گفتگو با افراد در بحران یا موقع نیاز خوشحال می شوند. بنابراین، ممکن است بخواهید به مکان های مقدس محلی خود به عنوان یک منبع احتمالی نگاهی بیندازید.
حتی اگر در حال حاضر وابستگی مذهبی ندارید، ممکن است بخواهید گزینه های مختلفی را دنبال کنید و ببینید آیا مکانی برای عبادت وجود دارد که با ارزش ها و اعتقادات شما مطابقت داشته باشد یا خیر.
در واقع، تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می کنند، تعداد بیشتری از پیوندها و ارتباطات اجتماعی دارند. آنها همچنین تمایل دارند تا تعاملات اجتماعی مثبت بیشتری را گزارش کنند و از حضور منظم در مقایسه با کسانی که کمتر شرکت می کنند سود می برند.
مقابله با موانع
غیر معمول نیست که احساس کنید کسی را ندارید که با او صحبت کنید. همه گاهی چنین احساسی دارند. برای داشتن چنین احساسی هم لازم نیست تنها باشید. شما می توانید در یک مهمانی، محل کار، خانه یا حتی زمانی که با دوستان خود وقت می گذرانید، احساس تنهایی و انزوا کنید.
موانع رایج برای حمایت اجتماعی درک شده می تواند شامل ننگ، عدم دسترسی، عزت نفس ضعیف، تغییر زندگی و چالش های سلامت روان باشد. برای مثال، کناره‌گیری اجتماعی می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد و یافتن ارتباطاتی که بهزیستی عاطفی بهتر را تقویت می‌کنند، دشوارتر می‌کند.
با این حال، یافتن افرادی برای صحبت می تواند به کاهش انگ سلامت روان کمک کند. با تشویق گفتگوهای باز و حمایتی، می توانیم فضای امنی را برای افراد ایجاد کنیم تا بدون ترس از قضاوت به دنبال کمک باشند. این گفتگوها به عادی سازی مبارزات سلامت روان کمک می کند و منجر به افزایش آگاهی، پذیرش و در نهایت رفاه روانی بهتر برای همه می شود.
با ارسال پیامک یا تماس برای چت یا جویا شدن حال آنها با افرادی که از قبل می شناسید دوباره ارتباط برقرار کنید. شروع یک ارتباط می تواند منجر به تماس بیشتر و احیای مجدد یک رابطه بین فردی نزدیک شود.

راهبردهای دیگری که برای کمک به افزایش ارتباط اجتماعی و مبارزه با تنهایی توصیه می شود عبارتند از:
دعوت از یک دوست یا همسایه برای شروع یک روال پیاده روی
پیوستن یا راه اندازی یک باشگاه کتاب
برنامه ریزی برای گردهمایی خانوادگی
برای خواندن اخبار به پارک، کتابخانه یا کافی شاپ بروید.
برای هدفی که به آن اهمیت می دهید داوطلب شوید.
حضور در مرکز سالمندان محلی
نکته مهم این است که سعی کنید یک سیستم حمایتی از افرادی بسازید که بتوانید در مواقع نیاز به صحبت به آنها مراجعه کنید. در حالت ایده‌آل، این سیستم حمایتی شامل دوستان، اعضای خانواده، متخصصان آموزش دیده و سایر افراد با تجربیات مشابه خواهد بود. با گذشت زمان، احساس اینکه کسی را ندارید که با او صحبت کنید، کم کم از شما دور می شود.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.